Featured

Scratch Örnekleri-3: Scratch Engelden Kaçma Oyunu Yapalım

Share:
Bay Kodlama'dan herkese merhabalar. Arkadaşlar blogumda hem bilişim teknolojileri öğretmenlerine hem de kodlama dersi ile yakında ilgilenen öğrencilere scratch ve diğer uygulamalar ile kodlama eğitimi vermeye devam ediyorum. Daha önceki yazılarımda iki adet güzel oyun yapmıştık. Şimdi sırada engelden kaçma oyunu yapmada.

Yapacağımız oyun ile bir karakterimiz hareketli olan engellere çarpmadan bitiş noktasına varmaya çalışıyor. Bitiş noktasına vardıktan sonra ise oyunumuz bitmiş oluyor. Özellikle 5 ve 6.sınıf kodlama dersinde öğrencilere başlangıç seviyesinde gösterilecek uygulamalardan birisi bence. Geliştirilebilir. Mesela bitiş noktasına geçtikten sonra ikinci levele geçip farklı engellerden kaçıp tekrar yeni bir oyuna da başlanabilir. Bay Kodlama içerisinde bu tarz oyunların geliştirmelerini de ilerleyen süreçte elbette yapacağız. Şimdi gelin hep birlikte oyunumuz yapalım.


Yukarıdaki ekran oyunumuzun ekranı. Kedi karakterimiz hareketli mavi engellere değmeden bitiş noktasına ulaşmaya çalışıyor. Tabii ki burada engelleri arttırabiliriz. Amaç mantığı öğretmek olduğu için daha fazla engeli öğrenciler koyarsa daha iyi olur diye düşünüyorum. Şimdi hangi karaktere hangi kodları yazmışız tek tek bakalım arkadaşlar.

1) KEDİ KARAKTERİ İÇİN KODLAR

Kedi karakteri için yazdığımız kodlar yukarıda yer alan kodlar arkadaşlar. İlk 4 kodluk bölüm kedimizin sağ sol aşağı ve yukarı hareket ettirmeye yarayan kodlar. Bunları artık bildiğimizi düşündüğüm için biraz hızlı geçiyorum.

Aşağıda yer alan yeşil bayrağa tıklandığında ile başlayan kod bloglarında ise KEDİMİZ turkuaz rengine yani ENGELLERE değdiği zaman sürekli olarak 1 saniye boyunca ÇARPTIN KANKA diyor ve kedimizi başlangıç noktasına geri atıyor. Burada dikkat edilmesi gereken eğer ise sürekli kod blogunun kullanılması. Yani eğer değil eğer ise sürekli karıştırmayalım :)

2) TURKUAZ RENKLİ ENGELİMİZ İÇİN YAZILAN KODLAR


Gördüğünüz gibi arkadaşlar kodlarımız çok basit. Yeşil bayrağa tıklandığı zaman engellerimiz kendi etraflarında 0.5 saniye aralığıyla dönüyorlar. Örnek vermek gerekirse 3 engelimiz var. Bu 3 engel farklı hızlarda dönsünler diye diğer engellerin saniyelerini 0.3 ve 0.2 yaparsak engellerimiz farklı hızlarda dönmüş olurlar. Ayrıca engellerimizin büyüklükleri ile oynayarak farklı birere görüntü de katabiliriz.

3) BİTİŞ ÇİZGİSİ İÇİN YAZILAN KODLAR


Bitiş çizgisi için yazdığımız kodları açıklayalım. Yeşil bayrağa tıklandığında eğer KEDİ karakterimiz değiyorsa 2 saniye boyunca KAZANDIN OYUN BİTTİ DİYE KONUŞ ve bütün blogları durdur diyoruz. Buradan sonra istersek oyunumuza tekrar başlayabilir ya da oyunumuzu geliştirip level atlayarak diğer bölümlere geçebiliriz.

Umarım bilişim teknolojileri (bilgisayar bilimleri) dersi kodlama konusu ile ilgili sizlere faydam oluyordur arkadaşlar. Sizde gerek scratch gerek mblock ya da arduino ile ilgili çalışmalarınız olsun mail yoluyla iletişime geçerek bana gönderirseniz seve seve yayınlarım. Buradan tüm bilişim teknolojileri öğretmeni arkadaşlarımıza da faydamız dokunur. Umarım anlaşılır ve kaliteli içerikler üretebilirim :) Şimdilik kendinize iyi bakın :)

1 yorum:

  1. merhabalar.biz oğlumla birebir uyguladık ancak engele değmeden üzerinden atlıyor.yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil