Yukarıda gördüğünüz gibi iki adet çocuk resminiz var. Bu çocuklar top kendilerine geldiği an vuracaklar. Peki bunu nasıl yapacaklar? Şimdi gelin hep birlikte buna bakalım.
İlk olarak çocuk karakterini sahnemize ekleyelim. Daha sonra kostümler kısmında İçeri aktar diyelim ve çocuk karakterinin diğer bir kostümü olan BOY4-WALKİNG-C İSİMLİ KARAKTERİ de ekleyelim. Bu şekilde çocuğun topa vurmasını sağlayacağız. [BU UYGULAMA DAHA ÖNCE YAPTIĞIMIZ YÜRÜYEN ÇOCUK UYGULAMASI İLE BENZERLİK GÖSTERİYOR. YÜRÜYEN ÇOCUK UYGULAMASINI İNCELEMEK İÇİN TIKLAYINIZ]
Soldaki çocuk karakterimize yukarıda yer alan kodları yazıyoruz. Peki bu kodlar ne işe yarıyor? Yeşil bayrağa tıklandığı zaman sürekli olarak çocuk karakterimiz ( BU KARAKTERİN İSMİ BOY4-WALKİNG-B) diğer karaktere (BOY4-WALKİNG-C İSİMLİ KARAKTER) bir saniye aralıklar ile geçecek. Gelen görüntü ise aynı çocuk topa vuruyor gibi olacak.
Aynı işlemleri şimdi sağdaki çocuk için yapalım. Sadece sağdaki çocuk karakterlerinin isimleri yani duruş şekilleri farklı. Dikkat ettiyseniz yukarıda BOY4-WALKİNG-B karakterinden BOY4-WALKİNG-C karakterine geçiş vardı. Burada ise BOY4-WALKİNG-C karakterinden BOY4-WALKİNG-B karakterine geçiş var.
Topa yazdığımız kod ise yukarıdaki gibi olacak. Yeşil bayrağa tıklandığı zaman top sürekli olarak ilk olarak x ekseninde -160 y ekseninde -75 konumuna gelecek ve 1 saniyede x:-4 y:18, sonraki 1 saniyede x:125 y:-75 sonraki bir saniyede ise x:-160 y:-75 konumuna gidecek.
Scratch ile kodlama dersimizde bugün kü uygulamamız bu kadar. Anlamadığınız yerleri yorum formu ile sorabilirsiniz.
Hiç yorum yok