Featured

Scratch Örnekleri-9: Scratch İle Kanat Çırpan Yarasa Uygulaması

Share:
Merhaba sevgili öğrencilerim :) Bugünkü kodlama dersimizde sizlerle kanat çırpan bir yarasa yapacağız. Kanat çırpan yarasamız daha sonra kanatlarını çırparak bildiğiniz kuş gibi uçacak :)

İlk olarak projemizin mantığını anlatayım. Scratch programımızı açıyoruz ve sahnemize aşağıdaki resimdeki yarasamızı ekliyoruz. Daha sonra kostümler kısmına gelerek yarasamızın kanat çırpan halini ekliyoruz. Bu iki kostüm (karakter) hızlı bir şekilde hareket edince yarasamız kanat çırpmış oluyor.



Yukarıda gördüğünüz gibi iki adet kostüm (karakter) tek bir sahneye ekleniyor. Bu iki resim hızlı bir şekilde hareket ettirildiğinde yarasamız aynı hareket ediyor gibi görünecektir. Bunları bu şekilde yapmak için aşağıdaki kodları kullanmamız gerekiyor.

Yeşil bayrağa tıklandığı zaman sürekli olarak bat1-a (ilk yarasanın scratch programındaki ismi, isterseniz siz değiştirebilirsiniz.) 0.5 saniye aralıklara bat1-b kostümüne geçecek. Bu şekilde iki resim hızla yer değiştireceği için yarasamız kanat çırpıyor gibi görünecek. Çizgi filmlerinde de aynı mantık uygulanmaktadır. Aşağıdaki resimde scratch ile yapılan kanat çırpan yarasa uygulamasını görebilirsiniz.


Hiç yorum yok