Featured

Scratch Örnekleri-16: Scratch İle Matematik Oyunu

Share:
Merhaba sevgili öğrencilerim. Scratch ile kodlama etkinliklerinde sıradaki uygulamamız bir matematik oyunu. Matematik dersini çok sevdiğinizi bildiğim için bu şekilde bir uygulama yaparsak çok mutlu olacağınız düşündüm ve bu şekilde bir uygulama yapmaya karar verdim :)

Yukarıdaki sahnemizi ilk olarak oluşturmamız gerekiyor. Sahnede nasıl değişiklikler yapacağımızı geçen derslerimizde öğrenmiştik. İşin mantığını kısaca anlatıp daha sonra bu matematik oyununu nasıl yapacağımıza geleceğim. Görmüş olduğunuz Mario karakterimiz (kuklamız) klavye yön tuşları ile hareket ediyor. (Siz istediğiniz karakteri kullanabilirsiniz.) Yukarıda yer alan sorulara doğru cevap vererek diğer kısma geçmiş oluyoruz. Örnek olarak ilk yerde 2*2 yi sormuş. Eğer kırmızı kapıya gidersek bize yanlış diyecek ya da siyah yola girersek yine bize bunun yanlış olduğunu söyleyecek bizim doğru olan yani sarı kapıya gitmemiz gerekiyor. 

Oyunumuzda mario karakterimiz dışında olan diğer karakterlerimiz.

Yukarıda yer alan kod bloglarını gelin şimdi inceleyelim. Bu kod blogları ile klavyemizin yön tuşları ile Mario karakterimizi sola, sağa, aşağı ve yukarı doğru hareket ettiriyoruz. Sol ok tuşuna basıldığı zaman mario karakteri -90 yönüne dönüyor 3 adım gidiyor. Eğer siyah renge değerse (dokunursa) 4 adım geri gidiyor. Diğer yönler içinde aynı kodlar geçerli sadece YÖNÜNE DÖN kısmındaki değişiklikleri yapmamız gerekiyor.

Yukarıda yer alan kod blogları ise, maria karakteri doğru olan kapıya girdiği zaman çalışan kod blogları. Yeşil bayrağa tıklandığı zaman sürekli olarak eğer sarı renge değiyorsak (yani doğru cevaba) 2 saniye boyunca BRAVO şeklinde konuş. Yine yeşil bayrağa tıklandığı zaman sürekli olarak eğer yeşil renge değiyorsak (yani doğru cevaba) 2 saniye boyunca BRAVO şeklinde konuş. Diğer renk içinde aynısı geçerli.

Burada yer alan kodlar ise mario karakterimizin yanlış kapıya gittiği zaman karşılaşacağı durumu anlatıyor. Örneğin mario karakteri kırmızı kapıya değerse (dokunursa) YANLIŞ de 2 saniye ve 1 saniyede x:-203 Y:-49 konumuna gir. Diğer yanlış kapılar içinde aynı kod blogları geçerli sadece yapmanız gereken renkleri değiştirmek.

Evet scratch ile yaptığımız matematik oyunumuz bu kadar. Aklınıza takılanları yorum formu ile sorabilirsiniz.

Hiç yorum yok