Featured

Scratch Örnekleri-11: Scratch İle Mini Bir Araba Yarışı Oyunu ve Kodları

Share:
Merhabalar :) Sizlere bu yazımda scratch ile araba yarışı oyunu nasıl yapılır bundan bahsedeceğim. geçen hafta baykodlama.blogspot.com.tr/2018/04/scratch-ile-yeni-bir-araba-yarisi-oyunu burada yer alan etkinliği yapmıştık. Bu hafta yine farklı bir etkinlik ile devam ediyor olacağız.

Oyunun Çalışma Mantığı:

Evet araba yarışımız yukarıdaki gibi olacak. Çalışma mantığı şu şekilde. Oyun başlar başlamaz aracımız 1 adım git hızında ilerleyecek. Yeşil yerlerde değdiğinde ise kaybettin diye uyarı verecek ve boşluk tuşuna basılınca başa geri gelecek.

Oyun İçin Sahneler:

Derste zaman kaybetmemeniz için sizler için hazırladığım sahneleri ekliyorum arkadaşlar. İstediğiniz herhangi bir sahneyi kullanabilirsiniz. Ayrıca oyundaki kullanacağınız arabayı scratch programı içerisinde kendiniz de seçebilirsiniz.





Oyundaki Araba Resmi:

Arkadaşlar oyunda kullandığım aracı ben scratch programının içerisinden seçtim. Sizde programın içerisinden bir aracı seçerek kullanabilirsiniz.

Oyunun Kodları:


Yukarıda yer alan kodları arabaya yazıyoruz. Kodları kısaca açıklarsak; boşluk tuşu basıldığında istediğimiz konuma gidiyor araç. Ben oyunu yaparken -124, 92 konumuna gitmesini istedim. Daha sonra ise araç sağa doğru dönüyor. 

Sürekli olarak 1 adım gidiyor ve yeşil renge değince 2 saniye boyunca oyun bitti kanka diyor. Ben yeşil rengi benim sahnemin engelleri yeşil olduğu için kullandım. Siz eğer kırmızı olan bir engel tercih ederseniz o zaman yeşil renk yerine kırmızı rengi seçmeniz gerekecek.

Sol ok ve sağ ok tuşları ile de arabayı kolay bir şekilde yönlendiriyoruz. Bu etkinliği bitirenler ise; bu oyunu geliştirerek iki kişilik hale getirecekler. Ayrıca oyuna çeşitli engeller koyacaklar ve araçlar o engellere değdiği zaman araç başlangıç noktasına geri dönecek.

Elimden geldiğince sizlere scratch ile araba yarışı nasıl yapılır anlatmaya çalıştım umarım anlamışsınızdır. Anlamadığınız yerleri sorabilirsiniz.

2 yorum:

  1. tamam sen yaptın ya her yere reklam yapmak zorunda mısın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun adı reklam değil. Bu siteden alıp insanlar kitap çıkartıyor kısaca alacak kişi alamasın alacaksa da biraz uğraşıp alsın diye yapıyorum reklam değil yani kolay gelsin

      Sil